Les idées diluviennes

Πέμπτη, Οκτωβρίου 09, 2008

Το κράνος σώζει ζωές

Τώρα που κάνω γενική χειρουργική ως πρακτική καλυπτουμε την τραυματολογία στο νοσοκομείο όπου εργάζομαι. Μέσα σε μια βδομάδα είχαμε δυο περιστατικά που μου αποδείξανε πόσο ένα κράνος μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Το πρώτο ατύχημα συνέβει σε έναν άντρα γύρω στα 45 που πήρε το σκουτεράκι του και αποφάσισε να κάνει βόλτα. Ούτε μεθυσμένος ήταν, ούτε έτρεχε (πήγαινε με 30 χμ την ώρα). Δε φόρεσε κράνος. Θέλησε να αποφύγει ένα αυτοκίνητο και έπεσε άτσαλα και έφαγε τα μούτρα του (στην κυριολεξία). Δεν είχε παθει πουθενά τίποτα εκτός από το κεφάλι. Είχε ενα τεράστιο εσωτερικό αιμάτωμα στο κεφάλι όταν μας τον φέρανε διασωληνομένο και ειχε πολλαπλα σχπασιματα οστών του κεφαλιού. Αν δεν είχαν επέμβει εγκαίρως οι νευροχειρουργοί δε θα ήταν ζωντανός. Ακόμη όμως δεν ξέρουμε αν του έχει αφήσει κατάλοιπα. Τουλάχιστον θυμάται το ατύχημα κι αυτό είναι ένα συν.

Χθες ήρθε άλλο περιστατικό. Τριανταπεντάχρονος σε μηχανή αγωνιστική, έτρεχε με πάνω από 100χμ την ώρα, έκανε προσπέραση και ήρθε αντιμέτωπος με αυτοκίνητο που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση. Εσπασε λεκανη, τα δυο του χέρια και ένα πόδι και το κεφάλι του ήταν χωρίς ούτε μια γρατζουνιά. Ηρθε με όλες τις αισθήσεις του στα επείγοντα. Κι αυτός χρειάστηκε χειρουργείο και υποστήριξη με πολλαπλές μεταγγίσεις αίματος αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να του αφήσει κουσούρι στο μυαλό.

Κι εγώ έχω ανέβει σε σκουτεράκι χωρίς κράνος. Δεν το ξανακάνω σίγουρα. Να το σκεφτείτε όταν είναι να ξανακαβαλήσετε μηχανή. Μην το κάνετε χωρίς κράνος έστω κι αν είναι για 5 λεπτά. Oσα δε φέρνει ο χρόνος τα φερνει η στιγμή καμμιά φορά.

Ετικέτες

--------------------oOo--------------------

10 Comments:

Blogger ~~A~~ said...

Δυστυχώς πρέπει να φάμε το κεφάλι μας για να μάθουμε...Και μερικές φορές πάλι μυαλό δε βάζουμε!!!

Αυτό ισχύει σε πάρα πολλα!

Οκτωβρίου 10, 2008 3:13 π.μ.  
Blogger Unknown said...

Εγώ πάλι γι' αυτούς τους λόγους αποφεύγω γενικότερα τις μηχανές σαν ο διάολος το λιβάνι (ή αποφεύγω το λιβάνι όπως ο νταρθ τις μηχανές;; χμμμ)

Συνήθως όταν με ρωτάνε τη γνώμη μου για τις μηχανές λέω: Άντε δέκα δίωρες βόλτες στο ΚΑΤ και μετά τα συζητάμε αν συνεχίζεις να ενδιαφέρεσαι να μάθεις :)

Πάντως και το κράνος σώζει ζωές και η ζώνη σώζει ζωές αλλά και η σύνεση σώζει ζωές!

(Τί τραβάτε κι εσείς στα χειρουργία - όταν επεδίωκα την ιατρική, πριν αλλάξω πορεία και το γυρίσω στο μηχανιλίκι, αναρωτιώμουν πως θα καταφέρω να γλυτώσω το έλκος στομάχου...)

Οκτωβρίου 10, 2008 4:08 π.μ.  
Blogger Pegasus said...

Δεν ξέρω αν θα το γλιτώσω το έλκος... :Ρ

Νοεμβρίου 09, 2008 10:43 π.μ.  
Blogger Εξύμνoς said...

Εγω ειμαι φαν των αυτοκινητων γι αυτον ακριβως τον λογο! (και για λογους ανεσης και πολυχρηστικοτητας αλλα δεν το λεμε) Η μηχανη σιγουρα ειναι πολυ ωραιοτερη οδηγικη εμπειρια και μου αρεσει σαν αισθηση αλλα τη ζωη σου δεν τη ρισκαρεις...

να εισαι καλα!

Νοεμβρίου 21, 2008 8:27 π.μ.  
Blogger Δημητρης Μπαρσακης said...

Χαθήκαμε, αλλά βλέπω περνάς καμιά φορά αθόρυβα από το blog - σ' έχω κι εγώ link.
Δεν ξέρω, όταν ακούω κράνος, σκέφτομαι την περικεφαλαία και, σα να μη φτάνει αυτό, μου έρχεται τότε στο νου και η περίφημη έκφραση "μ...ας με περικεφαλαία" - έτυχε ποτέ να την ακούσεις;
Δείξε κατανόηση για την αυθόρμητη και βαθύτερα αισθητική προσέγγιση του θέματος, απλώς αστειεύομαι.
Καλά κάνεις και τα λες, ίσως ακούσει κανείς και αντικαταστήσει την περικεφαλαία του με... κράνος.
Καλή σου μέρα και περιμένω νέα σου. Με την ευκαιρία να σε ευχαριστήσω για τις ευχές σου, έστω και τόσο καθυστερημένα, και - το δυσάρεστο έργο μου - καλύτερο είναι το "κήρυγμα", ε;

Νοεμβρίου 21, 2008 9:07 π.μ.  
Blogger Εξύμνoς said...

Γεια σου πηγασε!! Κλειδωσα το blog μου και απλα περασα γιατι αν θελεις να περνας καμια φορα και απο το ιστολογιο μου μπορεις να μου στειλεις το mail που χρησιμοποιεις στο blog σου ωστε να σου στειλω προσκλησουλα!! Καλα να περνας!

Ιανουαρίου 15, 2009 9:28 μ.μ.  
Blogger Μαύρος Γάτος said...

αΑΑΑΑ....

συνάδελφος κι εσύ....


medecin (chirurgien?) + francophone

Σ;ο))))

Φεβρουαρίου 12, 2009 4:20 μ.μ.  
Blogger Pegasus said...

@Εξυμνος: Θα σου στείλω.. :)

@Μαυρος Γάτος: Eh bien oui... j'évolue dans le domaine chirurgical depuis 8 mois. C'est ma première année de spécialité en chirurgie urologique mais je dois faire des stages dans plusieurs autres domaines, telle la chirurgie viscérale et endocrinienne ainsi que la traumatologie. Une vie de course, quoi! ;)

Αυριο πάλι εφημερεία! Εσυ με τι ασχολείσαι; :)))

Φεβρουαρίου 20, 2009 8:48 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Αχ......

"εκεί που είσαι ήμουνα...

,,,,κι εκεί που είμαι θα ρθεις"

Chirurgie plastique, reconstructice et esthetique, microchirurgie, ch de la main etc, etc...

signe: Le Chat Noir (discretement anonyme, pour proteger les innocents, pourvu qu'ils existent)

Σ;0)))))))

Φεβρουαρίου 20, 2009 9:14 μ.μ.  
Blogger Σοφία said...

Εδώ φοράνε ΟΛΟΙ κράνος ακόμα και για να κάνουν βόλτα γύρω από το σπίτι τους ή για να μετακινήσουν τη μηχανή στο γκαράζ. Έχει γίνει συνείδηση στον κόσμο.

Πριν από 1 χρόνο ένας φίλος μου έπαθε ατύχημα με μηχανή μεγάλου κυβισμού. Φορούσε κράνος, ειδικό μπουφάν και γάντια, οπότε από τη μέση και πάνω δεν έπαθε τίποτα. Έπαθε συντριπτικά κατάγματα στα πόδια και ακόμα ταλαιπωρείται με εγχειρήσεις, πλαστικές κ.λπ. Αν δεν φορούσε κράνος, κατά πάσα πιθανότητα θα είχε σκοτωθεί επί τόπου.

Απριλίου 03, 2009 4:35 π.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home